خانه بانوان اشراق

خانه بانوان اشراق

خدایا، از تو می‌خواهیم که به سبب دانش بی‌حدّ خود، برای ما خیر و نیکی را برگزینی...

به ما الهام کن که آنچه را نیک و درست است، بدانیم و عمل کنیم،
و این را وسیله‌ای قرار ده تا به آنچه برایمان مقدّر فرموده‌ای خشنود شویم،
و به حکمی که در حقّ ما کرده‌ای گردن نهیم.

پس پریشانیِ دو دل بودن را از قلب ما بزدای
و ما را به یقینی همانند یقین بندگان مخلص خود یاری نمای،..

آنچه را قسمتمان کرده‌ای و برای ما ناخوشایند است، محبوب ما گردان،

و آن حکم تو را که دشوار می‌پنداریم، آسان ساز،
و در دل ما انداز که در برابر آنچه در حقّ ما خواسته‌ای، تسلیم تو باشیم،
و نخواهیم که آنچه به تأخیر انداخته‌ای، پیش افتد،
و آنچه پیش انداخته‌ای، به تأخیر افتد،
و آنچه را محبوب توست، ناپسند داریم،
و آنچه را خوش نمی‌داری، اختیار کنیم.


فرازهایی از دعای (33)صحیفه سجادیه- نیایش امام سجاد در طلب خیر
--------------------------------------------------------------


آدرس خانه ی بانوان اشراق

خیابان فاطمی، روبروی درب اصلی هتل لاله خیابان باباطاهر، کوچه سهند شرقی، پلاک 26

شماره تماس:
021-88391385

سبک زندگی و انتخابات اخیر

يكشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۴، ۰۵:۰۹ ب.ظ

این پیام یک پیام تبلیغ یا تحلیل سیاسی نیست. این متن قرار بود بسیار ساده، شما را به جلسه دوم از جلسات سبک زندگی خانه بانوان اشراق دعوت کند اما حتی این متن هم نمی‌تواند چشم‌َش را بر روی آنچه در جمعه هفتم اسفند رخ داد ببندد. تهرانِ این روزها تهران عجیبی شده است. اصول‌گرایان چه بپذیرند چه نپذیرند در تهران شکست خورده‌اند. شاید در میان انبوه تحلیل‌هایی که از کانال‌ها و گروه‌های مختلف برای شما هم سرازیر شده تحلیل یامین‌پور را خوانده باشید:

 

«اصولگرایان در تهران شکست خوردند؛ به طور مطلق. ولی این شکست بیش از آنکه سیاسی باشد فرهنگی و تمدنی است. تهران شهری است با انبوهی از جمعیت متعلق به طبقه متوسط جدید شهری، پیچیده در سبک زندگی شبه مدرن با مطالبات شبه روشنفکرانه. چه بر مبنای مفهوم «طبقه و قشر» تحلیل کنیم و چه مبتنی بر مفهوم «سبک زندگی»، آنچه روشن است اینکه رای بخشی از مردم تهران عموماً قداست زدایی شده و عرفی و حامل ارزش های غربگرایانه است.... اصلاح طلبی برای آنها نه یک گرایش سیاسی که مجموعه‌ای از نشانه‌ها و معانی فرهنگ نوگرایانه و مدرن است»

 

این بخش از تحلیل یامین‌پور را باید بارها و بارها خواند. آری! ما شکست فرهنگی خورده‌ایم اما بعضی همچنان خوش‌بینانه و خام‌دستانه دل‌خوشند که این وضع فقط وضع تهرانی‌هاست و شهرستانی‌ها هنوز بر سر اصول و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند. آری شاید ایستاده باشند. اما این «هنوز» را جدی بگیرید. اگر کاری نکنیم و اگر به سبک زندگی‌مان فکر نکنیم و چاره‌ای برایش نیاندیشیم، زمان زیای طول نمی‌کشد که اصفهان و شیراز و کرمان و مشهد و تبریز و حتی قم هم می‌شوند همین تهرانی که به قول یامین‌پور «پیچیده شده است در سبک زندگی مدرن با مطالبات شبه روشنفکرانه».

 

بسیاری از ما عادت کرده‌ایم دور هم جمع ‌شویم و کتاب بخوانیم و حرف بزنیم و دلمان خوش است که کار فکری و فرهنگی می‌کنیم. این متن هم قرار بود دعوتی باشد به تفکر درباره سبک زندگی. قرار بود سخنی از یک عالم یا فیلسوف یا دانشمند باشد در باب اهمیت و ضرورت پرداختن به سبک زندگی، تا شاید فردی را تکان دهد و اندک قلمی یا کوته قدمی برداشته شود. اما واقعاً چه چیزی بیشتر از آنچه همین چند روز پیش همه‌یمان را تکان داد لازم است؟ بیایید هشدار یامین‌پور را جدی بگیریم: «اصولگرایان از یک رقیب سیاسی شکست نخورده‌اند بلکه این کنشِ سیاسی تجلی یک سبک زندگی است».

 

اگر خدا بخواهد سه شنبه 11 اسفندماه ساعت 10 صبح، جلسه دوم سبک زندگی در خانه بانوان اشراق برگذار می‌شود. قرار بود در این جلسه، بعد از مباحثه فصل دوم کتاب لایف استایل، درباره طرحنامه‌ای با عنوان «عوامل تغییر نگرش در سبک زندگی زنان با تأکید بر پاتوق‌های زنانه» صحبت کنیم. اما آن را موکول می‌کنیم به جلسه بعد و در نیمه دوم این جلسه به همین سبک زندگیی که نرم و موذیانه گرفتارش شده‌ایم می‌پردازیم. اگر شما هم مثل ما تکان خورده‌اید، اگر شما هم مثل ما بدجور تکان خورده‌اید بسم الله.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۹
خانه بانوان اشراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی